Sosyal & Duygusal gelişim çocukların yaşam verimliliği için temel becerileri geliştirmesine yardımcı olan bir süreçtir. Hedefimiz, öğrencileri farkındalık, beyin bilimi, çatışma çözümü ve sosyal adalet konularında eğiterek, onların kendi iyilik hallerini geliştirme ve barışçıl olma becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmaktır.
Öğrencilerin zorlu duyguları fark etmelerine ve yönetmelerine, sağlıklı ilişkiler kurmalarına, çatışmaları barışçıl bir şekilde çözmelerine ve inandıkları şey için ayağa kalkmalarına yardımcı olan yenilikçi ve ilgili bir sosyal ve duygusal öğrenme müfredatı geliştiririlmiştir.
Öğrencilerimizin bilişsel, fiziksel ve duygusal yönleri, bilimsel verilere dayalı test, envanter ve görüşmeler sonucunda belirlenir. Yıl boyunca gelişimi yakından izlenir.
Marmara Üniversitesi Yardımcı Doç. Doktor Oktay Aydın tarafından geliştirilen sistemte; tüm öğrencilerin çoklu zeka kuramına dayalı baskın yetenek ve ilgi alanları 8 alanda incelenir, yetenek haritaları çıkarılır, ailelere bu konuda bilgilendirme ve yönlendirmeler yapılır. Bu aşamadan sonra tüm öğrencilerimizin “yetenek dersleri”ne girmesi sağlanır; ayrıca, baskın yetenek alanlarına göre“yetenek kulüpleri”ne yönlendirilir.
Böylece, tüm öğrenciler, hem testlerle hem de süreç içinde sürekli izlenmekte ve yeteneklerine yönelik düzenli olarak eğitim almaktadırlar.
Eğitim sistemimiz içerisinde ilkokul 1. sınıfta başlayıp 8. Sınıfa kadar giderek yoğunlaşan bir programla uygulanır. İngilizce eğitiminde, ezber yöntemi yerine
deneyimleme, anlama ve ilişkilendirme yöntemlerinin ön planda olduğu bütünsel yaklaşım ile desteklenen İletişimsel Method (VAK) benimsenmiştir. İngilizce eğitimi, ana sınıfından itibaren Türk ve yabancı öğretmenler tarafından verilir. İlkokul seviyesinde 20 saatlik bir programla başlayan yabancı dil eğitimi, uluslararası kuruluşların kitapları ve online oyun uygulamaları ile desteklenmektedir.